Bio

Konrad urodził się 2 kwietnia 1980 roku w Warszawie. Dorastał w środowisku muzyków i artystów. Jego ojciec był gitarzystą basowym, a dziadek skrzypkiem.

W podstawowej szkole muzycznej jego głównym instrumentem były skrzypce, chociaż dźwięki basowe towarzyszyły mu przez cały ten czas.

Trzeba przyznać że w późniejszym okresie kształcenia, gra na skrzypcach nie przynosiła mu satysfakcji. W wieku 13 lat po jednym z egzaminów przejściowych, komisja egzaminacyjna zaproponowała, żeby spróbować inny instrument, a że Konrad od dzieciństwa nie był drobnej postawy, Komisja zaproponowała że najlepiej byłoby coś większego. Jak się potem okazało zbiegiem okoliczności, w szkole był jeden mały, zakurzony kontrabas i dyrekcja zastanawiała się co zrobić z tym instrumentem. Po dłuższej, wspólnej naradzie stwierdzono, że specjalnie dla niego – zatrudnią w szkole nauczyciela gry na kontrabasie.
Od tej pory życie Konrada uległo zmianie.
Szkołę podstawową ukończył już jako Kontrabasista…

Swoją profesjonalną przygodę z muzyką rozpoczął w średniej szkole muzycznej.  Koncertował z orkiestrami po całej Europie. W tym samym czasie nawiązał współpracę z Zespołem Pieśni i Tańca Uniwersytetu Warszawskiego „Warszawianka”. Odbył  z Zespołem setki koncertów, podróżując m.in. po Meksyku, Francji, Belgii, Włoszech, Korei Południowej, Niemczech, Hiszpanii.

W średniej szkole muzycznej równolegle zgłębiał tajniki klasycznej sztuki kontrabasowej oraz muzyki rozrywkowej. W tym okresie grał dużo zespołowej muzyki kameralnej oraz orkiestrowej. Uczestniczył w wielu warsztatach prowadzonych w kraju i za  granicą. W pewnym momencie był równocześnie uczniem dwóch najlepszych średnich szkół muzycznych w Polsce – klasycznej i jazzowej. Potem słynną „Miodową” i „Bednarską” zamienił na „Okólnik” i został studentem ówczesnej Akademii Muzycznej – dzisiaj Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Na Akademię Muzyczną dostał się bez problemu z najwyższą lokatą. Dużo ćwiczył…

To zaprocentowało uznaniem w środowisku i licznymi trasami koncertowymi. Gdyby nie żona, nie otrzymałby indeksu, bo gdy jego koledzy składali uroczyste ślubowanie on… koncertował dla Prezydenta RP  na uroczystej gali zorganizowanej w Belgii. Już wtedy przekonał się że ten zawód wymaga wielu poświęceń i… zaufania do organów bezpieczeństwa. Koncert odbywał się tuż po zamachu na WTC w USA i zachowano najwyższe środki bezpieczeństwa… do końca nie było wiadomo gdzie będzie się odbywał prezydencki koncert.
W czasie studiów dużo koncertował i nagrywał z wieloma wspaniałymi artystami, a czołowy polski jazzowy klub Tygmont okrzyknął kwartet z którym wówczas koncertował – Nadzieją jazzową Warszawy.

Recital dyplomowy kończący Akademię Muzyczną zagrał w trio w składzie:
Krzysztof Herdzin – fortepian
Konrad Kubicki – kontrabas
Paweł Dobrowolski – perkusja
W repertuarze poza repertuarem klasycznym wykonał również kilka kompozycji jazzowych. Wieloletnia fascynacja NHØP zaowocowała pracą magisterską. Praca „Niels-Henning Ørsted-Pedersen – życie i twórczość. Analiza aspektów wykonawczych i jego wkład w rozwój techniki gry na kontrabasie” została nagrodzona najwyższą punktacją.

Zamiana skrzypiec na kontrabas zaskutkowała większą sympatią do gry zespołowej. Dziś Konrad współpracuje z wieloma polskimi orkiestrami. Jako solista nagrał m.in. z Filharmonią Narodową w Warszawie dzieła Krzysztofa Pendereckiego dla prestiżowej niemieckiej wytwórni Naxos.
Do swoich ulubionych wykonań, Konrad zalicza koncert podczas gali World Trade Organization w Teatrze Wielkim w Warszawie. Zanim zagrał uroczysty koncert solowy, musiał z kontrabasem na ramieniu w smokingu przemierzyć wyludnione centrum Warszawy…

Nagrał kilkadziesiąt programów telewizyjnych dla Telewizji Polskiej, Polsat i TVN.
Grał w sekcji rytmicznej na wielu festiwalach.

Wrodzone poczucie humoru, klasyczna edukacja muzyczna i przekonanie że muzyka nie jedno ma imię, zaowocowały współpracą z Filharmonią Dowcipu – klasyczną orkiestrą interpretującą w niekonwencjonalny sposób zarówno dzieła muzyki klasycznej jak i przeboje muzyki rozrywkowej.

Konrad dzieli się także swoim doświadczeniem jako pedagog w szkole i na warsztatach.

Czas wolny lubi spędzać przy instrumencie, lub z żoną – najchętniej w hiszpańskim słońcu.

Dotychczas miał zaszczyt współpracować z wieloma wspaniałymi artystami – nagrywać, grać koncerty, akompaniować…

Michał Bajor

Danuta Błażejczyk

Jacek Bończyk

Urszula Borkowska

Monika Brodka

Vadim Brodsky

Piotr Cugowski

Katarzyna Dąbrowska

Giora Feidman

Tomasz Filipczak

Wojciech Gęsicki

Franz Hautzinger

Krzysztof Herdzin

Piotr Komorowski

Izabela Kopeć

Ron Korb

Włodzimierz Korcz

Zenon Laskowik

Alicja Majewska

Waldemar Malicki

Halina Mlynkova

Antoni Muracki

Zbigniew Namysłowski

Katarzyna Orczyk

Dorota Osińska

Olga Pasiecznik

Marcin Przybylski

Paulina Przybysz

Tamara Raven

Kate Ryan

Ryszard Rynkowski

Anna Sroka

Mika Urbaniak

Susan Weinert

Katarzyna Wilk

Zbigniew Wodecki

  • Współpracuje z instytucjami:
  • Filharmonia Dowcipu
  • Filharmonia Narodowa
  • Sinfonia Varsovia
  • Polska Orkiestra Radiowa
  • Sinfonia Iuventus
  • Teatr Żydowski
  • Zespół Pieśni i Tańca Uniwersytetu Warszawskiego „Warszawianka”
  • Teatr Polski
  • Teatr na Woli
  • Laboratorium Dramatu

Muzyka filmowa, to m.in.

  • „Porady na zdrady” – reżyseria: Ryszard Zatorski
  • „Oszukane” – reżyseria: Marcin Solarz
  • „Korowód” – reżyseria: Jerzy Stuhr
  • „Tulipany” – reżyseria:  Jacek Borcuch
  • „Papierośnica” – reżyseria: Tomasz Matuszczak
  • „Nie będziesz wiedział” – reżyseria: Ewa Stankiewicz
  • „Historie z Yodok” – reżyseria: Andrzej Fidyk
  • „Sprawiedliwi” – reżyseria: Waldemar Krzystek